Novac.ba | Homepage
Ovo je šest ključnih razloga zbog kojih nikako ne uspijevate uštedjeti novac

Ovo je šest ključnih razloga zbog kojih nikako ne uspijevate uštedjeti novac

0 Comments 🕔25.Nov 2016

Kada se radi o financijama, afirmacije, želja za učenjem i pozitivan stav su veliki plus.

No ipak, ništa od toga vam neće pomoći da podebljate vaš bankovni račun ukoliko to ne poduprete određenom akcijom.

Puno ljudi ima loše navike što se tiče odnosa prema novcu, bilo da se to odnosi na pretjerano trošenje, ne postavljanje ciljeva ili to da niste realni – puno je lakše zakopati glavu u pijesak i izbjegavati probleme nego li suočiti se s njima i napraviti neugodnu promjenu.

Ovo je šest razloga zbog kojih ne uspijevate uštedjeti novac:

1. Ne znate na šta odlazi novac

Ako ne uspijevate uštedjeti, prvo što se morate zapitati jest ‘Zašto?’. Naime, ako trošite sve što zaradite, ili čak više, trebate locirati na što novac odlazi. To je različito od osobe do osobe: neki sedmično zastaju u shopping centrima, a neki troše na skupe gadgete.

Velik broj ljudi troši previše na hranu. Ako svakog dana jedete vani, doslovno ćete pojesti svoju plaću. Stoga umjesto da odete u restoran, ponesite na posao hranu od doma. Ako možete jesti na radnom mjestu, uštedjet ćete, a bit ćete i zdraviji.

2. Nemate nikakve ciljeve

Ne imati nikakve ciljeve može biti pogubno. Kada pak planirate štedjeti za penziju, kao i za bilo koji drugi cilj, poput nove nekretnine ili automobila, stručnjaci predlažu da prvo odredite koliko vam je novaca potrebno za krajnji cilj, kao i broj godina koji ćete štedjeti, a potom odredite koliko morate mjesečno za to izdvojiti. Ako počnete nasumično štedjeti, predodređeni ste za neuspjeh.

3. Ne poduzimate nikakvu akciju

Ponekad ljudi iskreno vjeruju da čine najbolje što mogu da uštede. I misle da su na dobrom putu te kako će njihova ušteđevina uskoro početi rasti. Uspijevaju plaćati račune i izbjegavaju zaduživanje. No na kraju mjeseca situacija ne izgleda onako kako su zamislili. Ako mislite pozitivno, no neprestano zaostajete, krivac je vjerojatno manjak akcije.

Ako sami ne uspijevate izdvajati novac, jedan od načina jest da počnete štedjeti automatski. Naime, mnoge banke nude mogućnost automatske štednje izdvajanjem novca s računa. Počnite štedjeti odvajanjem sitnih iznosa i nakon određenog vremenskog perioda iznenadit ćete se s iznosom koji ste uštedjeli.

4. Ne možete sami sebi reći ‘ne’

Marketinške agencije postoje kako bi ljude razdvojili od novca i previše nas ‘padne’ na mnogobrojne reklame. U stanju smo čekati u redu na novi iPhone, dati za njega pola plaće ili više… kupujemo skupu odjeću, nove aute zbog kojih otplaćujemo veliku mjesečnu ratu kredita, kao i skupe gadgete.

Previše ljudi sami sebi ne znaju reći ‘ne’ kada se radi o stvarima koje jako žele i često su ih spremni platiti u gotovini.

Naučiti kako odgoditi to zadovoljstvo i uštedjeti za cilj odlike su odraslih ljudi. Ipak, mnogima se ti atributi ne mogu pripisati.

5. Štednja vam nije prioritet

Ne voditi brigu o financijama je najgore što možete napraviti. Nije istina da ne možete uštedjeti. Dodatni novac za ušteđevinu može se naći u vašem budžetu, no često ljudima to nije prioritet.

Ako zaista želite uštedjeti, morat ćete novac staviti na prvo mjesto i napraviti prvi korak ka štednji, plaćanju duga ili investiciji.

6. Ne pratite na šta trošite novac

Ako ne pratite na šta odlazi vaš novac, dobre su šanse da ćete plaću čitavu vrlo brzo potrošiti. Trebali biste pratiti na šta trošite isto kako pratite svoju zaradu. Tako ćete uvijek znati na čemu možete srezati troškove kada trebate uštedjeti za crne dane.

 

Izvor: Mojportal.ba

Povezani članci

Moguće subvencije za solarne panele na kućama?

Moguće subvencije za solarne panele na kućama? 0

BiH može u narednom periodu iz fondova namijenjenih za suzbijanje klimatskih promjena povući nekoliko desetina

Platne kartice meta lopova

Platne kartice meta lopova 0

BANJALUKA - Bez obzira na sisteme zaštite, u proteklih godinu i po ukupno je bilo

6 primjera određivanja cijena koji dokazuju da kupci nisu racionalni kao što misle

6 primjera određivanja cijena koji dokazuju da kupci nisu racionalni kao što misle 0

Preduzetnici i marketingaši početnici često krivo pretpostavljaju da kupci uvijek traže najbolju vrijednost i odluku

Komentari